Menu- en Prijsengineering

"Als je je kijk op dingen verandert, veranderen de dingen waarnaar je kijkt."

Hoe ziet jouw ideale menukaart eruit en hoe haal je er meer omzet uit?

Je concept, je type cliënteel, wisselende trends en het aanbod van je concullega’s zijn slechts een aantal elementen die bijdragen tot een evenwichtig opgebouwde menukaart. Het belangrijkste voor jou als horecaondernemer is daarbij het omzetvolume en de winstmarge van elk gerecht.

Menu-engineering werd dan ook ontwikkeld om de rentabiliteit en de populariteit van elk item op je kaart te analyseren, waarbij per segment alles wordt ingedeeld in 4 categorieën.
Je komt te weten welke je winnaars, verliezers, hardlopers en slapers zijn en welke actie je kan ondernemen per gerecht.
Zo beslis jij als het ware mee wat je gasten bestellen en kan je o.a. je marketing afstemmen op gerechten en dranken die de hoogste marges genereren.

We bekijken ook :
-    of je een goede prijzenstrategie hanteert
-    hoe het zit met de spreiding en de versnippering van je prijzen
-    de verhouding tussen vraag en aangeboden prijs
-    hoe je meest optimale menukaart eruit ziet (tips & tricks)
-    de graad van convenience
-    de segmentatie van je drankenaanbod
-    de benamingen die je gebruikt
-    de mogelijkheid om combi-deals te creëren

What’s in it for you 

Je weet welke dranken en gerechten het meest bijdragen tot winst. 
Je kent de voorkeuren van de klant. 
Jij beslist mee wat de klant eet. 
Je weet welke acties je kan ondernemen per gerecht. 
Je hebt de juiste F&B-cost berekeningen voor elk item op je menukaart.

Jouw investering

Je maakt tijd vrij voor een strakke planning.
Je durft voor jezelf te kiezen.

1-op-1 begeleiding vanaf 2.160,- euro

Ik heb interesse in een verkennende koffieklets

+

Contact


Gelieve de hoogte van uw browservenster te vergroten voor een betere website ervaring.